Professor com graduação em Saxofone - Berklee College Of Music (1991) ao se formar recebeu o prêmio Berklee Professional Performance Achievement Award; mestrado em Jazz Reeds na California - Master's Of Fine Arts Degree pelo California Institute Of The Arts (1993); e doutorado em Música pela Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro (2005). Atuou por dois anos como professor substituto de Saxofone da UNIRIO e seis anos na Universidade Estácio de Sá. Atualmente é professor adjunto da ECO-UFRJ, lecionando as cadeiras Gravação e Mixagem de Áudio, Edição de Trilha Sonora e Elementos da Linguagem Musical. Tem experiência na área de música e tecnologia de áudio.

Professor Adjunto

Departamento: de Departamento de Expressão e Linguagens

• Criação e Produção na Cultura Digital
  • Criação Radiofônica

• Práticas Jazzísticas na Música Popular Brasileira

This research project aims to study how musical jazz practices, particularly those related to improvisation, present themselves in Brazilian popular music. The characteristics of Brazilian popular music are very similar to those that gave rise to jazz, meaning the fusion of African and European cultures. These similarities made the relationship between jazz and Brazilian popular music very close, with influences moving on in both directions, such as in the cse of the instrumentation of the "big bands", an american tradition that were always present in popular orchestras in Brazil. Or as in the presence of Brazilian Bossa Nova music in the jazz repertoire. However, the greatest contribution of jazz to western music is the practice of improvisation, where jazz makes this practice to be its most relevant element. The presence of this practice in Brazilian popular music is the central element of this research.

Áreas de interesse: Desenho de som, Jazz

•  Revisor do periódico Liinc em Revista desde 2015