Seleção PPGCOM 2022/2023

A Coordenação do Programa de Pós-Graduação em Comunicação e Cultura da Escola de Comunicação da Universidade Federal do Rio de Janeiro torna público que estarão abertas, entre os dias 11 de julho e 12 de agosto de 2022, as inscrições do processo seletivo para ingresso nos Cursos de Mestrado e de Doutorado em Comunicação e Cultura, nos termos do Regimento Geral para Cursos de Pós-Graduação Stricto Sensu da UFRJ, bem como nos de seu Regimento Interno.

As inscrições serão feitas apenas através de e-mail enviado para a Secretaria do Programa: selecaoppgcomecoufrj@gmail.com

O edital e outras informações podem ser acessadas na página do PPGCOM (link externo abaixo).

Página PPGCOM

APPLICATIONS BY NON-RESIDENT FOREIGN STUDENTS (2022-2023)

This call is only for foreign students and not residents in Brazil. Foreign students wishing to study in the Postgraduate Program in Communication (PPGCOM Eco) of the Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ), whether for a Master’s degree or a PhD, should send the following documents by email to jorgina.costa@eco.ufrj.br and thiago.couto@eco.ufrj.br, between September 12th and October 31th, 2022.

For more information about our program please go to www.pos.eco.ufrj.br/site. We inform that all classes of the course are held in Portuguese. Those who are not yet fluent in Portuguese and have questions about entrance requirements can contact Dra. Marialva Barbosa marialva.barbosa@eco.ufrj.br) with any questions.